Tafel van Loenen: Meepraten over onze toekomst

geplaatst in: Nieuws | 0

Nieuwe Tafel van Loenen, wees erbij! Reserveer je plekje

De volgende Tafel van Loenen vindt plaats op 11 september 2024 in de grote Kerk. Op deze prachtige locatie gaan we met diverse organisaties (o.a. de kerken, Momenz, Vechtstreek, seniorenraad, sportverenigingen) en belanghebbenden in het dorp in gesprek. “Loenen aan de Vecht: een zorgzaam dorp!”

Zorg voor Alle Generaties in Loenen

Ook Loenen krijgt de komende jaren te maken met de vergrijzing. Landelijk wordt verwacht dat de vergrijzing in 2024 haar hoogtepunt bereikt, met meer dan een kwart van de bevolking ouder dan 65 jaar en zelfs een derde ouder dan 80 jaar. Dit brengt grote uitdagingen met zich mee op het gebied van zorg en ondersteuning voor ouderen, vooral wat betreft personeel.

Maar er is ook een positieve kant! Veel ouderen willen graag zo lang mogelijk vitaal en zelfstandig blijven wonen, het liefst in hun vertrouwde omgeving. En Loenen is zo’n plek waar dat mogelijk is. Door onze krachten te bundelen kunnen we in Loenen veel bereiken, samen met inwoners, zorgpartijen, verenigingen, kerken, de gemeente en ondernemers.

Samen voor Een Zorgzaam Loenen

De uitdaging en mogelijkheden gelden niet alleen voor ouderen, maar voor iedereen in Loenen. Het doel is een zorgzaam dorp te creëren waar iedereen, jong en oud, zich thuis voelt en de ondersteuning krijgt die nodig is. Denk aan het verbeteren van de toegankelijkheid van openbare ruimtes, het aanbieden van passende activiteiten voor verschillende leeftijdsgroepen, en het bevorderen van onderlinge hulp en solidariteit.

Ronde tafel gesprek 11 september, Grote Kerk Loenen aan de Vecht

Doe Mee, en reserveer je plekje aan tafel!

Praat met ons mee over hoe wij als dorp voor elkaar kunnen zorgen! De Dorpsraad is samen met betrokken organisaties bezig met de voorbereiding van deze Tafel. Meer informatie en uitnodigingen volgen binnenkort. Je kan je alvast als geïnteresseerde opgeven via sanne@dorpsraadloenenaandevecht.nl

Lid Worden?

De Dorpsraad kan alleen de belangen van het dorp behartigen dankzij de inbreng van zijn leden. Draag je Loenen aan de Vecht een warm hart toe? Word dan lid! De bijdrage is slechts € 7,50 per jaar.

Samen maken we Loenen aan de Vecht nog mooier en zorgzamer voor alle generaties!