De Dorpsraad is een vereniging (met statuten) met een door de leden gekozen bestuur. Het huidige bestuur is als volgt samengesteld:

Anton Klunder (voorzitter) , Domien Reinders (aftredend penningmeester) , Helene Jonker (algemeen bestuurslid). Sanne Bernhart (algemeen bestuurslid) en Bob Bessem (algemeen bestuurslid).

Het bestuur voorgesteld.

Anton Klunder (voorzitter bestuur). Als lid van het bestuur van de Dorpsraad Loenen aan de Vecht stel  ik mij graag voor. In het najaar van 2017 zijn wij (José en ik) in de Lutgerslaan komen wonen. We kwamen vanuit Utrecht en laatstelijk De Bilt, maar de start lag ooit in Breukelen, waarbij José toen op het hoofdkantoor van Tupperware werkte, jaja. Onze kinderen, drie stuks, wonen op respectievelijk Texel en in Utrecht en in Amsterdam. Mijn werk bevindt in Uithoorn/Aalsmeer en de verhuizing naar Loenen, vanuit De Bilt, halveerde de reistijd, tegenwoordig nog alleen de N201 af, ook een mooi onderwerp….

Zakelijk zijn wij een grote importeur van snijgroen, het groene blad in een mooi gemengd boeket bloemen, dus als de bloemist vraagt ‘zal ik er wat groen bijdoen: “heel graag”.
Sinds onze komst zijn wij fervente wandelaars in onze prachtige omgeving, en zeker sinds Corona zijn we dagelijks vóór 7 uur in de ochtend al in het dorp te zien, genietend van de frisse lucht, de historische straatjes en rustige atmosfeer. Ik wil graag betrokken zijn bij dorp en bewoners, en meebouwen aan een mooi dorp en levende gemeenschap, en ben op basis daarvan in contact gekomen met de Dorpsraad. Ik hoop door mijn komst een bijdrage te kunnen leveren, en door vernieuwing van de website, intensivering van de communicatie, en ledenwerving, de betrokkenheid van de bewoners en de verbondenheid met de dorpsgenoten te kunnen vergroten. Bovenal is het mooi iets moois te kunnen doen voor Loenen.

Domien Reinders (1973) (penningmeester). Geboren in Groningen. Na een studie Retail Management heb ik in het begin gewerkt in de evenementen sector (Jaarbeurs Utrecht) waar ik verantwoordelijk was voor de hallen exploitatie van retail vakbeurzen. Maar ik ben nu al ruim 20 jaar werkzaam als facilitair- en huisvestingsmanager. Jarenlang was dit als beheerder van grote winkelcentra. Momenteel ben ik verantwoordelijk voor alle aspecten van de kantoorhuisvesting van de gemeente Hilversum (techniek, bouwkundig en allerlei aanverwante dienstverleningen zoals interieur, beveiliging, energie etc.). Een ander aandachtsgebied waar ik passie voor heb is duurzaamheid. Al deze aspecten brengt ik dan ook graag in bij de dorpsraad.
Samen met Paula en zoontje Huub en dochtertje Noor woon ik al enkele jaren in Loenen. Eerst 2 jaar in Kerklaan, daarna 5 jaar in Cronenburgh en sinds 2017 aan Oud Over. Naast de dorpsraad ben ik actief in meerdere verenigingen. Dit varieert van taken voor de roeivereniging (Nijenrode), de scouting (Abcoude) en de ouderraad van school. Sinds mei 2018 ben ik lid van het bestuur en sinds mei 2020 penningmeester.

Helene Jonker (algemeen bestuurslid)

Tekst

Sanne Bernhart (algemeen bestuurslid)

Geboren in Amsterdam, in IJsselstein opgevoed en in 2004 naar Baambrugge verhuisd, waar ik samen met Martin heerlijk heb gewoond. Er kwam een moment dat we anders wilden wonen en in 2022 zijn we ‘opgeschoven’ naar Loenen aan de Vecht. Daar heb ik sinds 2015 het oude Dorpshuis van Loenen overgenomen waar zich nu de dansschool en mijn bedrijf Kyosan is gevestigd waar ik werk als lifestyle coach en trainer. Met veel plezier woon en werk ik hier.

Vanaf 2023 heb ik meegedraaid als aspirant bestuurslid en de bestuursvergaderingen bijgewoond. Tijdens de ALV van de dorpsraad in mei 2024 ben ik officieel benoemd tot algemeen bestuurslid).

Ik wil heel graag mijn steentje bijdragen aan een gezond en lekker leven in Loenen aan de Vecht.

Bob Bessem (algemeen bestuurslid)

tekst